[aq]NB. 2.)[/aq] Man hat aber/ wenn man vor sich dergleichen Person-Bilder erdenckt/ wohl darauff zu sehen/ daß man nicht etwas unter einer solchen Person vorstellet/ der es niemahl zukommen kan/ was man vorstellet. Denn hierinne haben die Heidnischen Gedichte einen ziemlichen Fehler begangen/ welche auch Laster unter der Person der Götter abgebildet haben/ da doch die Götter (daß ich auff Heidnische Art mit ihnen reden mag) der Laster gar nicht fähig sind/ wenn man auch nur nach gesunder Vernunfft die Gottheit erweget. [aq]NB. 3.) Masenius[/aq] erinnert gleichwohl in seiner [aq]Poesi Dramatica lib. 2. c. 22.[/aq] daß man sich dieser Person-Gediche nicht so leicht in einem [aq]Dramate[/aq] brauchen soll. Seine gröste Ursache [S] ist: weil an derselben ein jeder leicht merckt/ daß sie er dichtet seyn/ und also den Zuschauern nicht glaublich vorkommen. [...] Und damit man sehen möchte/ daß doch zuweilen/ [S] und wenn solche Person-Bilder auff einem theatro noch statt haben/ so schreibet er weiter: [aq]Fateor tamen ejusmodi offerri materiam posse, quae harum personarum fictionem poscat. Demus enim, illud pro Dramatis nobis argumento propositum esse, quòd Salomoni à DEO Sapientia, ad illius votum oblata fuerit, aut, quod Justiniano (ut Ecclesiastica fert historia) mirificè eadem desponsata fuerit. Illis quidem rectè finxeris oblatam à carne voluptatem, â mundo regna & gloriam, à Pluto opulentiam, sed contemptis hisce propositam à DEO acceptasse Sapientiam, quae unà omne secum aliud bonum traxerit: caeteris omnibus sub jugum & potestatem redactis, ita quidem, ut voluptas Dolori, Gloria ignominiae, Opulentia Inopiae manciparetur. Sapientia postremò utrumque omni felicitate, cujuscunque conditioni propria, beet. Nempe comperta utriusque historia faciet, ut hâc fictione exponere poeta videatur illa, quae vero sint propria. Par ratio futura est, si aliquod vel ex sacrâ scripturâ vel etiam ex humanis Disciplinis aut casibus actionis fundamentum fumas e.g. Reconciliationem humani Generis per Christum, in illis scripturae verbis proponas: Misericordia & Veritas obviaverunt sibi, Justitia & Pax osculatae sunt. Aut moriendi necessitatem omnibus impositam, ex illo Horatu: Mors aequo pede pulsat pauperum ta-[S]bernas Regumque turres. Haec enim cum in unam aliquam actionem, eamque quoad substantiam rei gestae verissimam conspirent, à theatro proscribi non debent, praesertim cum finem suum, qui in moderandis animi affectionibus consistit, inter reliquas facile assequantur &c.[/aq] Und nach etlichen andern Stücken sagt er: [aq]Sunt deinde nonnulla, qui etiamsi palàm fictas personas & actionem prae se ferant, tamen quia singulatim res veras imitantur, gratiam habent.[/aq] Berufft sich darauf auff seine Comödie/ die er [aq]Bachi Scholam[/aq] nennet/ und spricht: [aq]Ita varia diversorum ebriosorum ingenia in Bachi Scholâ à nobis exponuntur. &c.[/aq] (Q6840)

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Sprache Bezeichnung Beschreibung Auch bekannt als
Deutsch
[aq]NB. 2.)[/aq] Man hat aber/ wenn man vor sich dergleichen Person-Bilder erdenckt/ wohl darauff zu sehen/ daß man nicht etwas unter einer solchen Person vorstellet/ der es niemahl zukommen kan/ was man vorstellet. Denn hierinne haben die Heidnischen Gedichte einen ziemlichen Fehler begangen/ welche auch Laster unter der Person der Götter abgebildet haben/ da doch die Götter (daß ich auff Heidnische Art mit ihnen reden mag) der Laster gar nicht fähig sind/ wenn man auch nur nach gesunder Vernunfft die Gottheit erweget. [aq]NB. 3.) Masenius[/aq] erinnert gleichwohl in seiner [aq]Poesi Dramatica lib. 2. c. 22.[/aq] daß man sich dieser Person-Gediche nicht so leicht in einem [aq]Dramate[/aq] brauchen soll. Seine gröste Ursache [S] ist: weil an derselben ein jeder leicht merckt/ daß sie er dichtet seyn/ und also den Zuschauern nicht glaublich vorkommen. [...] Und damit man sehen möchte/ daß doch zuweilen/ [S] und wenn solche Person-Bilder auff einem theatro noch statt haben/ so schreibet er weiter: [aq]Fateor tamen ejusmodi offerri materiam posse, quae harum personarum fictionem poscat. Demus enim, illud pro Dramatis nobis argumento propositum esse, quòd Salomoni à DEO Sapientia, ad illius votum oblata fuerit, aut, quod Justiniano (ut Ecclesiastica fert historia) mirificè eadem desponsata fuerit. Illis quidem rectè finxeris oblatam à carne voluptatem, â mundo regna & gloriam, à Pluto opulentiam, sed contemptis hisce propositam à DEO acceptasse Sapientiam, quae unà omne secum aliud bonum traxerit: caeteris omnibus sub jugum & potestatem redactis, ita quidem, ut voluptas Dolori, Gloria ignominiae, Opulentia Inopiae manciparetur. Sapientia postremò utrumque omni felicitate, cujuscunque conditioni propria, beet. Nempe comperta utriusque historia faciet, ut hâc fictione exponere poeta videatur illa, quae vero sint propria. Par ratio futura est, si aliquod vel ex sacrâ scripturâ vel etiam ex humanis Disciplinis aut casibus actionis fundamentum fumas e.g. Reconciliationem humani Generis per Christum, in illis scripturae verbis proponas: Misericordia & Veritas obviaverunt sibi, Justitia & Pax osculatae sunt. Aut moriendi necessitatem omnibus impositam, ex illo Horatu: Mors aequo pede pulsat pauperum ta-[S]bernas Regumque turres. Haec enim cum in unam aliquam actionem, eamque quoad substantiam rei gestae verissimam conspirent, à theatro proscribi non debent, praesertim cum finem suum, qui in moderandis animi affectionibus consistit, inter reliquas facile assequantur &c.[/aq] Und nach etlichen andern Stücken sagt er: [aq]Sunt deinde nonnulla, qui etiamsi palàm fictas personas & actionem prae se ferant, tamen quia singulatim res veras imitantur, gratiam habent.[/aq] Berufft sich darauf auff seine Comödie/ die er [aq]Bachi Scholam[/aq] nennet/ und spricht: [aq]Ita varia diversorum ebriosorum ingenia in Bachi Scholâ à nobis exponuntur. &c.[/aq]
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